Kräääähhh. Minun pitäisi tiskata. Lähden huomenna muutamaksi päiväksi sukuloimaan, eikä noita tiskejä voi jättää tänne helteeseen hautumaan. Taitavat haista jo nyt. Nukuttaa armottomasti. Johtuukohan se, että olen näin väsynyt jo puoli kymmeneltä illalla, vain siitä, etten tahtoisi tiskata.

Olen huomannut, että kotityö, josta pidän melkeinpä eniten, on pyykkien levittäminen kuivamaan pyykkitelineeseen. En muuten ole niin järjettömän innostunut pyykinpesusta, mutta pyykkien kuivatus on huippukivaa! On kivaa levittää ne pyykit ja käydä välillä hypistelemässä niitä, kokeilemassa, joko ne olisivat kuivat, siirtää ihan vaan huvikseen muita aiemmin kuivuneet pyykit kaappiin, ja siirrellä loput pyykit telineelle leveämmin kuivamaan. Eikä minua edes yhtään ärsytä se, että pyykkiteline vie muutenkin pienestä kämpästäni niin ison tilan, että hyvä kun sen ohitse mahtuu kävelemään.

Ostin tänään kesän ensimmäisen rasiallisen vadelmia. Nam. Ne on tuoreena niin maukkaita. Siinä vaiheessa kesää, kun kotimaiset vadelmat ovat myynnissä, ei taida kulua montaakaan kauppareissua, etteikö rasiallinen tarttuisi mukaani.

Tiskit irvistelevät tuolla minulle niin vahingoniloisina, että taitaa olla pakko käydä niiden kimppuun. Tai sit syön ensin vähän vattuja.