Olen tehnyt itselleni kovin epätyypillisiä turhamaisia heräteostoksia.

Ostin ensimmäistä kertaa varmaan seitsemään vuoteen epäkäytännölliset talvikengät. Sellaiset mustat hyvin korkeakorkoiset saappaat, jotka on kyllä helppo saada jalkaan, mutta hankala saada pois. Olen käyttänyt niitä jo kerran, noin kolme tuntia, eivätkä jalkani olleet edes murskana sen jälkeen. Tänään minun pitäisi kävellä niillä vähän yli kilometrin pituinen matka, joka vähän hirvittää. Ihan varmasti ne hankaavat jalkoihini karmeat rakot, jonka jälkeen kävelyni on vieläkin vaivalloisempaa. Niillä kengillä kävely on siis vaikeaa (ainakin minulle, kun en ole sellaisiin tottunut) jo muutenkin, varsinkin portaissa kävely. Kaikkea sitä ihminen keksii hankkia...

Pitäisi alkaa pikkuhiljaa miettimään joululahjoja. Olen tänä vuonna niiden kanssa myöhäisemmässä kuin ikinä, ja minulla on myös vähemmän aikaa niiden hankkimiseen, kun olen päivät töissä. Ja iltaisinkin olen sen verran väsynyt, ettei kaupoissa ruuhkissa survominen innosta mitenkään mielettömästi. Väsymys plus joulushoppailu vailla aavistusta siitä mitä aikoo ostaa, tuloksena tuskin muuta kuin v-tutusta. En ole myöskään hankkinut joulukortteja, eikä minulla ole aavistustakaan milloin ne pitää tyrkätä menemään sen punaisen kuoren kera... Voisi ehkä kaivaa sen kuoren tuolta jostain laatikon kätköistä ja tarkistaa, mutta olen vain liian laiska juuri nyt.