Tänään se talvi sitten hyvitteli eilistä
kurjaa käytöstään auringonpaisteella ja kirkkaalla taivaalla. Vähän se vielä oli kylmä minua kohtaan, mutta taidamme olla silti yhä ystäviä.


Pienestä pakkasesta huolimatta minun oli aivan pakko laittaa tänään päälleni uusi vakosamettihamoseni, jonka löysin kirpparilta viime viikolla ja eilen viimein pyykkäsin. En tiedä mikä vakosametista tekee niin ihanaa, mutta se vaan on. Tykkää tykkää! Joten enhän minä voinut vastustaa, kun se hame niin vaati päästä mukaani. Ja kyllähän tuossa hameessa tarkeni pakkasessakin kun laittoi vaan tarpeeksi lämpimästi paksuja sukkahousuja. Laitoinpa vielä tänään ripsiväriäkin piiitkästä aikaa, joten olin sitten oikein tyttönä.

Olen ollut tällä viikolla hävettävän laiska graduni suhteen. Olen aina keksinyt jotain muuta "äärimmäisen kiinnostavaa ja tärkeää" tekemistä, ja päättänyt aloittaa suuren ahkeroimisen "heti tämän jutun jälkeen", "illalla" ja "huomenaamulla", jotka kaikki tarkoittavat siis itse asiassa jotain määrittämätöntä ajankohtaa jossain hamassa tulevaisuudessa. Paitsi, että se hetki on nyt! Nyt aloitan ahertamisen. Kunhan ensin keitän itselleni kupposen teetä...