Käytiin tänään viimein ostamassa miulle kitara! Sain sen äitiltä ja isiltä valmistujaislahjaksi. Miulla ei tosin ole sitä vielä itselläni. En saa kuulemma räpeltää sitä ennen miun virallisia sukulaisvalmistujaisjuhlia, joissa saan sen sitten oikeasti lahjaksi. Jep, onhan se juhlallisempaa noin. Eikä niihin juhliinkaan ole kuin muutama hassu päivä, joten jaksanen odottaa.

Kipitin kyllä tänään jo kirjastoon hankkimaan kitaransoitto-opuksia ja jonkun laulukirjan, niin pääsen sitten lauantaina jo vähän tapailemaan sointuja kitarasta. Päädyin ihan sellaiseen perus Yamaha C-40 nailonkieliseen kitaraan. Jos miusta vielä kehkeytyy joku mieletön kitaravirtuoosi (hih) niin sitten voisi harkita kalliimpaa / teräskielistäkin ehkä joskus tulevaisuudessa sitten. Mutta eiköhän tällä pääse alkuun, sillä lähden todella lähes nollasta. Onneksi on olemassa sellainen fiksu keksintö kuin viritysmittari, jonka älysin hankkia kitaran kera. Ainakin saan sitten kitaran vireeseen. Ilman tuota vempainta ei taitaisi minulta onnistua. Mutta kivaa opetella soittamaan jotain soitinta! Olen jo kauan tahtonut osata soittaa.

Työttömän odotushuone-elämä alkaa aueta minulle pikkuhiljaa. Istuin tänään jo kolmatta kertaa viikon sisään odottelemassa vuoroani, katsellen kun numerot vaihtuvat taululla, ja kaikki muut huoneet tuntuvat vetävän nopeammin kuin se, johon itse jonotan.

Tänään oli vuorossa asumistukihakemus. Siinä oli jälleen jotain epäselviä kohtia (milloinkas lomakkeissa ei olisi?). Nyt en ole ollenkaan varma, että tuliko niihin kohtiin nyt jotain, ja onko siinä kaikki tiedot oikein. Keskustelu Kelan ihmisen kanssa meni tosi nopeasti ja se vaan otti jotain kopioita papereistani, täytteli jotain muutamaan kohtaan, ja kaikki oli olevinaan selvää. En päässyt tarkastamaan lomaketta enää itse, ja huolestuneena ihmisenä nyt luonnollisesti ajattelen, että se ei huomannut, että sieltä puuttui jotain tietoja (koska tiedän, että siellä oli monta kohtaa, jotka olivat minulle epäselviä, enkä ollut laittanut niihin mitään) ja nyt lomake on jotenkin väärin täytetty tai sieltä puuttuu raksi jostain oleellisesta kohdasta ja sitten käsittelyaika pitenee. Sitä paitsi eilen Kelassa minua neuvottiin, että minun pitäisi muistuttaa asumistukihakemusta palauttaessani virkailijaa jostain lomakkeen kohdasta, jonka se ystävällinen Kelan ihminen eilen täytti valmiiksi. En enää muista mikä se asia oli mistä minun piti huomauttaa, enkä muistanut tänään Kelassa että minun piti siitä huomauttaa. Nyt olen huolestunut siitäkin.. Äh. En tiedä, olisikohan totaalisen typerää soitella sinne Kelaan ja varmistaa asia. Toisaalta luulisi, että se Kelan ihminen olisi huomauttanut lomaketta vastaanottaessaan, jos sieltä puuttuu jotain tietoja, jotka tarvitaan tukipäätöksen tekemiseen.

Voi, on mulla vauhdikas elämä, kun Kelassa asiointi on se juttu, joka tuo toimintaa ja jännitystä viikkooni.