Heipäs hei! Täällä taas. Oikein kivaa vuoden alkua kaikille toivotan ma! Bloginkirjoitustauko venähti odotettua pidemmäksi. Jotenkin kuvittelin, että olen tulossa ennen uutta vuotta kotiin, mutta sitten lähdinkin joulun vietosta suoraan sukuloimaan. Kun on ollut pitkään kyläilemässä, on kotiinpaluu toisaalta ihanaa, toisaalta outoa. Tuntuu oikein hyvältä päästä taas omaan sänkyyn nukkumaan, ja tekemään juuri niitä asioita mitä huvittaa mihin aikaan huvittaa. Kyläillessä tehdään aina kaikkea yhdessä, mikä on mukavaa, mutta kun on tottunut tähän yksinelämiseen, niin se on kuitenkin se normaaliolotila. Ja kun palaa kyläreissulta kotiin, niin toisaalta palaa mielellään siihen normaaliolotilaan, mutta toisaalta jää ikävöimään joitain asioita siitä toisenlaisesta elämästä jota on päässyt hetken kokeilemaan. Seuraa, aina juttelukaveri, tieto siitä että paikalla on 24/7 muitakin ihmisiä kuin minä, yhteisiä ruokailuja... Kaikkea sellaista mikä puuttuu omasta normaalielämästä. Mutta toisaalta taas on mukavaa tehdä kaikkia omia juttujaan, omassa kotonaan. Kylässä on kuitenkin aina kylässä.

Kun tulin kotiin, alkoi mahdoton uurastus. Sain innostuksen aloittaa uuden vuoden myötä "uusi elämä". Tähän asti se on onnistunutkin varsin mainiosti. Niin, mikäs päivä tänään olikaan... 2.1, niin uudenvuodenpäätökseni on kestänyt jo kaksi kokonaista päivää! Olen siivonnut kaikkia sellaisia kohteita asunnossani, jotka eivät ole luuttua nähneet aikoihin. Olen hinkannut tolun ja rätin kera kaikenlaisia inhoittavia siivouskohteita kuten roskiskaappia ja vessanpönttöä. Olen imuroinut ja tiskannut. Olen poistanut joulukoristeet ja vaihtanut tilalle epäjouluisempia juttuja. Olen ostanut paljon terveellisiä ruokaraaka-aineita joista tarkoitukseni on valmistaa terveellistä ruokaa, ihan itse, alkaen vihannesten (vihanneksien?) pilkkomisesta. Hyvä minä.

Joulun ajan kyläily on myöskin tehnyt ihmeitä unirytmilleni. Illalla alkaa nukuttaa armottomasti viimeistään puolen yön aikaan, ja menen ihan onnellisena nukkumaan. Ja tänäkin aamuna heräsin ennen herätyskellon soittoa, ennen yhdeksää, pirteänä. Saa nähdä kuinka kauan tämä järkeväelämäntapavaihe jatkuu, mutta pitää nyt nauttia tästä niin pitkään kuin tätä kestää.