L-L haastoi miut kertomaan itsestäni seitsemän faktaa. Siis tässäpä näitä tulee, tällainen mie oon:

Fakta 1

Nukkumiseen liittyviä faktoja: Tunnen itseni harvoin niin väsyneeksi, että oikeasti pitäisin nukkumaanmenemisestä (paitsi itseasiassa eilen illalla oli sellainen harvinainen ilta). En pysty  lainkaan nukkumaan päivällä. Mutta öisin taas nukun todella sikeästi (en herännyt esim. kesän pahimpaan ukkoseen). Ehkä sikeästä nukkumisesta johtuen aamulla herääminen on minulle vaikeaa, varsinkin jos ei tarvitse lähteä minnekään aamulla. Joskus pidin herätyskelloa vessassa, että joutuisin kävelemään kauas laittamaan kellon pois päältä. Kävelinpä sitten noin tunnin ajan, noin viiden minuutin välein painamassa torkkuherätyksen hiljaiseksi, ja nukahdin jokaisen torkutuksen välissä.

Fakta 2

Innostun aina tietyistä ruoista, joita syön sitten koko ajan kunnes seuraava innostus vie edellisen pois. Alkuvuodesta söin jatkuvasti kaurapuuroa mustaherukoiden kera ja ruispaloja. Tällä hetkellä työnnän aurajuustoa joka ruokaan, enkä voi saada tarpeekseni aurajuusto-kana-parsakaali yhdistelmästä.

Fakta 3

Vaikka pidänkin eläimistä noin yleensä, minulla on eläinpelkoja, joita jotkut kanssaihmiseni pitävät ihan turhina. Ensinnäkin olen lievästi koirafoobinen. Fobian taso vaihtelee ajoittain, pahimmillaan olen vältellyt joutumasta
kävelemään koiranulkoiluttajaa vastaan. Tai siis sitä koiraa. Olen siis ennakoivasti vaihtanut toiselle puolen tietä tms. Pelkään myös ötököitä, erityisesti kaikkia ampparin/mehiläisen oloisia. Kiljun ja juoksen karkuun. Myös perhoset saattavat olla minusta hieman pelottavia. Ainakin jos kuvittelen, että ne ajavat minua tarkoituksella takaa. (söpöstä ulkokuoresta huolimatta ne ovat silti ötököitä)

Fakta 4

Inhoan hurisevia laitteita. Imuri, sähkövatkain, pora ynnä muut sellaiset, niiden hurina on korvia ärsyttävää. En mielellään leivo usein juttuja, joita pitää vatkata, koska välttelen mieluummin sitä inhottavaa ääntä. Ja imurointi, noh, se nyt muistakin laiskuuteen liittyvistä syistä saattaa jäädä aina vähemmälle...

Fakta 5

Minulla on kohtalaisen älytön huumorintaju / mielikuvitus ja innostun usein kehittelemään huonoja vitsejä ja outoja pikku "tarinoita". Mitä typerämpi vitsi, sitä innokkaammin sitä viljelen. Ja toisinaan innostun niin suuresti näiden ajatuskulkujen kehittelemisestä, etten muista olevani julkisella paikalla. Sitten kaverini joutuvat hyssyttelemään minua kun huudan ruokalassa kovaan ääneen miten "me käydään sit ottaaa ne silikonirinnat". Tai jotain muuta sellaista.

Fakta 6

Tarvitsen käsilleni tekemistä. Pyörittelen hiussuortuvaa, teen paperinpaloista pikkurullia... Kahvilassa taittelen aina cappuccinon lisänä tulevan suklaan paperikäärettä haitariksi.

Fakta 7

En tykkää syödä tai ruveta nukkumaan ilman lukemista / televisiota / ristikkolehteä. En syö yleensä ruokapöydässä, vaan televisiota katsellen. Jos telkkarista ei tule mitään katsottavaa, laitan vaikka vanhan videon pyörimään. Illalla haluan lukea. Jos ei ole lukemista, täytän ristikkoa tai katson deeveedeetä. Ja aina siihen asti, kun olen jo melkein nukahtanut. Joskus jopa nukahdan kirja kädessä ja valot päällä. Varsinkin kyläpaikoissa olen kuuluisa valot päällä nukkumisesta. Jos yövalon nappula ei ole kädenojennuksen päässä, en yleensä ole kirjan lukemisen lopettaessani tarpeeksi hereillä noustakseni valoa sammuttamaan.


Haasteeseen liittyy se, että pitäisi haastaa seitsemän muuta ihmistä tätä suorittamaan. Mie taidan luistaa velvollisuudestani ja jätän avoimen haasteen. Eli Sinä, blogini lukija, jos haluat kertoa faktoja itsestäsi, etkä ole vielä kerennyt tätä haastetta muualta saamaan, olet nyt haastettu!